ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Για εκπαιδευτικούς (δασκάλους, νηπιαγωγούς) βρεφονηπιοκόμους και φοιτητές
ΣΤΟΧΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε για να δίνει εργαλεία και να στηρίζει τους εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς, φοιτητές και σε κάθε ενδιαφερόμενο επαγγελματίας που αναγνωρίζει το εκπαιδευτικό όφελος που υπάρχει όταν το Σώμα και η Ψυχή συνομιλούν.
ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ο σκοπός είναι να προσφέρουμε στο παιδί την ευκαιρία να επιτύχει μεγαλύτερη αρμονία μέσα από τα στάδια: γνωρίζω – απολαμβάνω – παίζω – δημιουργώ – επικοινωνώ με το σώμα μου. Και γιατί; Γιατί το πρώτο άμεσο εργαλείο που έχει ένα παιδί είναι το δικό του σώμα.
Ο άνθρωπος εξελίσσεται σε φάσεις. Όσο η κάθε φάση ολοκληρώνεται με αρμονία, τόσο περισσότερο βοηθάει την επόμενη αναπτυχθεί σωστά. Αν ένα παιδί τελειώνει το νηπιαγωγείο με συνείδηση και περηφάνια για αυτά που κατάφερε στα πρώτα πέντε χρόνια του, τότε πολύ πιθανόν να αρχίσει το σχολείο με περισσότερη απόλαυση κι εμπιστοσύνη στον εαυτό του. Στο μέλλον, θα μπορεί ν’ αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη σιγουριά τις καινούργιες του εμπειρίες. Σ’ αυτή τη φάση, η Σωματική Έκφραση μπορεί να προσφέρει σημαντικά θετικά στοιχεία.
Όταν ένα παιδί αρχίζει να γνωρίζει το σώμα του, μαθαίνει να το νιώθει, να το αγαπά, να μην το ζει με ντροπή αλλά να το σέβεται. Επομένως, να έχει και μια καλύτερη εικόνα και σχέση με τον εαυτό του όπως και καλύτερη σωματική σχέση με τους άλλους. Αν δεν γνωρίζει το σώμα του, αν δεν το εκτιμάει, αν δεν το αγαπά ή και δεν έχει εμπιστοσύνη σε τούτη τη φάση που ζει στην πρώτη του κοινότητα, τότε, πολύ πιο δύσκολα θα τα καταφέρει όταν θ’ αρχίσει το σχολείο, όπου η χρήση του σώματος είναι πιο απαιτητική, με συγκεκριμένους περιορισμούς και με λιγότερη φαντασία.
Στο νηπιαγωγείο δίνεται μία πολύ καλή ευκαιρία να προσφέρουμε στο παιδί ο, τι χρειάζεται για να γνωρίσει και να αγαπήσει το σώμα του. Και με τα εφόδια αυτά να μπορεί να αντιμετωπίσει στο μέλλον μία κοινωνία, ένα σύστημα που δεν φροντίσει ιδιαιτέρα να μας θυμίσει πως πέρα από τις διανοητικές λειτουργίες, υπάρχουμε σαν ψυχή και σώμα.
Ένα παιδί που αναπτύσσει με πληρότητα τις αισθήσεις του μπορεί να διευρύνει την αντιληπτική του ικανότητα. Και όταν έχει ορθή αντίληψη μπορεί να φτιάξει καθαρές εικόνες. Και πάνω σε μια καθαρή εικόνα βασίζεται μια γλώσσα επικοινωνίας, είτε λεκτική, είτε σωματική, με πλούτο και με ακρίβεια.
Έτσι, θα μπορέσει να χτίσει μια καλή σχέση με τον εαυτό του και με τον εξωτερικό του κόσμο. Αυτός είναι ο στόχος μας.
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ (για τον πρώτο κύκλο)
Τι είναι η Σωματική Έκφραση, πώς και πότε εμφανίστηκε σε άλλες χώρες.
Πώς και γιατί απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς.
Βιωματικές ασκήσεις που αποσκοπούν στην
- Γνωριμία σώματος
- Εξέλιξη της δημιουργικότητας
- Επικοινωνία
Το πρόγραμμα είναι βασισμένο στο βιβλίο «Όταν το σώμα μιλάει» Μεθοδολογία και Ασκήσεις για την Σωματική Έκφραση, Εκδόσεις Γιαλός, της εισηγήτριας Susana Noemi Abigador, εκπρόσωπου της «Expresion Corporal» (Σωματικής Έκφρασης) στην Ελλάδα και δημιουργού του συστήματος «Danza Vital»,(Χορός Αυτογνωσίας),
Διάρκεια επιμορφωτικού προγράμματος
Πρώτος Κύκλος: 4 μήνες (40 ώρες)
Συντονίστρια
Susana Noemi Abigador
Eκπρόσωπος της «Expresion Corporal» (Σωματικής Έκφρασης) στην Ελλάδα & δημιουργός του συστήματος «Danza Vital», (Χορός Αυτογνωσίας), Σύμβουλος Βιωματικής Μεθοδολογίας, συγγραφέας του βιβλίου «Όταν το σώμα μιλάει» από τις Εκδόσεις Γιαλός.